Google Ads
Annoncering på via Googles annonceplatform
Forestil dig, du er taget i sommerhus – hvordan vil du finde frem til en lokal slagter? Jeg vil søge på Google efter slagter i (by), og derfra vælge den som jeg synes, giver mig det bedste første håndsindtryk. Men det kræver at man bliver trykket ind på, derfor skal du i gang med Google Annoncering.
Vi hjælper lokale virksomheder – Restauranter, bagere, slagtere, pizzeriaer, terapeuter, frisører, butikker, coaches med mere.
Det Vi Skal Bruge
Adgang til Annoncekonto
Vi skal for at kunne hjælpe din forretning, have adgang som partnere til jeres annonce konto. Vi hjælper selvfølgelig med det, hvis det ønskes. Har i ikke en konto på Google Ads, så hjælper vi med at få det lavet.
Information
Hvilke budskaber du gerne vil annoncere? Vi kommer selvfølgelig med forslag, og sammen arbejder vi om at finde det som tjener penge til jeres forretning.
Målgruppe
I samarbejde med dig, finder vi frem til de mennesker du gerne vil ramme. Så det passer til dine budskaber. Baseret på demografik, interesser og dem der minder om dem som har besøgt dit website.
Målet
I og med der er forskellige annonce formater, så skal vi finde frem til hvilke der fungere bedst for jer. I mange tilfælde vil vi fokuser på søgeannoncer.
Mest Brugte Annonceformater
Der findes endnu flere annonceformater end dem jeg beskriver nedenfor. Youtube er mere for dig som producere video indhold, Shopping Ads er for dem som sælger produkter via webshops, Display-annoncer er dem du ser som reklame i siderne af websites som er lavet med Google Adsense. De fleste af vores kunder bruger flest penge på Søgeannoncer, Remarketing og annonce på Google Maps. I flere tilfælde betaler du først når der bliver klikket.
Søgeannoncer
Her arbejder vi med søgefraser som, du gerne vil blive fundet på.
Remarketing
Ved hjælp af tracking kode på jeres website, kan man annoncere mod dem som har besøgt jeres hjemmeside. Det er for mange den billigeste måde at drive kunder til butikken.
Google Maps Annonce
Her kan man annoncere mod at komme i toppen på, kategori, altså har man en restaurant. Og man har nogle konkurrenter som ligger højere end en, så kan man altså betale sig til at ligge i toppen, alt efter hvor mange konkurrenter der er, som gør det samme.
Kontakt
Vi er her, for at hjælpe dig og din forretning
Telefon
Pris på Google Ads pakker
Priserne kan variere, og vi laver gerne tilpasset løsninger som passer til din forretning. Vores priser her, passer ind hos vores kunder som for det meste er lokale butikker, restauranter mm. som altså ikke kører kæmpe store annoncekampagner. Derfor er det også skarpe priser.
Søgeannoncer
- 1-2 annoncer
- Tekstforfatning
- Analyse af markedet
- Optimering på søgeord
- Optimering af annoncetekster
- Månedlig opsummering
- 2-3 timer afsat
- Min. 1000 kr. i annoncebudget
- Youtube annoncering
- Display-annonce
- Google Shopping
Best Sælgende
- 3-5 annoncer
- Tekstforfatning
- Analyse af markedet
- Optimering på søgeord
- Optimering af annoncetekster
- Månedlig opsummering
- 5 timer afsat
- Min. 1000 kr. i annoncebudget
- Youtube annoncering
- Display-annonce
- Google Shopping
Partner
- 5-15 annoncer
- Tekstforfatning
- Analyse af markedet
- Optimering på søgeord
- Optimering af annoncetekster
- Månedlig opsummering
- 2-3 timer afsat
- Min. 1000 kr. i annoncebudget
- Youtube annoncering
- Display-annonce
- Google Shopping
Spørgsmål vi får jævnligt
Har du nogle spørgsmål som ikke bliver besvaret her under, så kontakt os.
Hvad er fordelen ved Google Ads?
På Google, er det søgninger som dine annoncer bliver vist på, i modsætning til Facebook hvor du kan ramme folk ud fra interesser mm. og vise billeder/video.
Det byder altså har du en sushi restaurant og du gerne vil blive fundet når jeg søger på sushi restaurant aalborg, så er det Google søgeannoncer.
Fordelen er her at du kan ramme kunder som søger efter, det du tilbyder. Det vil sige de ikke er mere end 1 klik væk fra din forretning. På Facebook, kan du ramme mere bredt, men du kan ikke ramme så præcis, som med Google Ads.
Hvor hurtigt kan jeg komme i gang med Google annoncering?
Vi starter ud med at finde frem til hvilke søgefraser, som passer bedst til jeres forretning. Derefter opsætter vi annoncerne – så inden for 2-4 dage, alt efter hvilken størrelse virksomhed i har.
Hvad koster det at annoncere på Google?
Det kan variere meget, da man med fx søgeannoncer, først betaler for noget når folk trykker på annoncen. Man betaler ikke for visninger.
Alt efter hvor meget konkurrence jeres virksomhed har, i jeres område og på bestemte søgninger – så kan prisen også variere meget.
Men som udgangspunkt anbefaler vi som minimum at sætte af, så budget til annoncer er på 1500kr.
Hvornår burde jeg mærke resultater?
Alt efter hvilken forretning vi arbejder med, kan det variere meget, nogle behøver der ikke gå mere end 2-3 uger, hvor andre 2-3 måneder.
Vi anbefaler dog man som minimum giver det 3 måneder, for at man kan aflæse resultater.
Ligesom med prisen, vil det varier meget, alt efter område. Er det fx Sæby du annoncer i, så er konkurrencen langt mindre end fx i Aalborg – Hvor mange konkurrenter er der i dit område som også bruger Google Ads, kan også have en betydning, da i skal kæmpe om top placeringerne i betalt annoncer på Google.
Skal jeg både annoncere på Google & Facebook?
Alt efter hvilken forretning du driver og hvad dine mål er, så vil det i mange tilfælde være en god mulighed for at holde ekstra godt fast i kunderne.
Det er 2 forskellige platforme som kan forskellige ting, sælger du algerens, fliserens, vinduesvask, rengøring, maskiner er Google klart bedst. Da man søger efter disse løsninger. Kobler man det så sammen med Facebook, og “rebrander” sig selv igen via remarketing, altså dem som har søgt efter din forretning, så er chancen endnu større for de vælger jer.
Det var bare en forklaring, alt efter hvilken forretning man driver er der for og i mod, vi anbefaler begge 2 og blot laver budgettet for de 2 platforme forskelligt. Så du bruger flest penge, der hvor jeres kunder er mest og i får mest ud af at være.
Får jeg en rapport over, hvad pengene er brugt på?
Vi tager en snak med vores kunder 1-2 gange om måneden, for at snakke resultater og evt. forbedringer eller ændringer i budskaber.
Vi kan også godt lave rapporter, i mange tilfælde vil folk hellere have en forklaring.
Hvor lang tid er jeg bundet?
Du er som sådan ikke bundet, du betaler en måned af gangen. Så er du kun bundet til måneden er løbet ud. Vi lever af vores kunder tjener penge, og derfor er det vigtigt for os at du får resultater fra vores annoncering.
Det er også muligt at sætte pause på din annoncering, hvis du ikke vil annoncer i 3-6 måneder fordi du driver en isbutik i Blokhus fx.
Skal man have en hjemmeside for at annoncere?
For at annoncere på Google skal du have en hjemmeside. Har du ikke det endnu, kan du læse mere her og se vores priser på en hjemmeside.
Andre Ydelser