Vælg en side
ProveSource Social Proof værktøj
ProveSource

Pris

Fra 140 kr. /måned

Samlet Rating:

(4.5/5)

ProveSource er et ”Social Proof” værktøj. Social Proof er en måde at vise hvor mange der har besøgt en side, hvor mange der har købt et produkt, hvem der har købt et produkt. Ved at bruge Social Proof elementer på ens website, kan man hæve konverteringen – da kunder vil føle sig mere sikre, ved at handle hos dig.

Hvad kan ProveSource?

Du kender det sikkert, er du fra storbyen så kender du alle de gode spisesteder. Når man som turist møder nye spisesteder, så tjekker man tit om der sidder folk på restauranten eller om de har gode anmeldelser. For når man skal ud at spise, så vil man gerne sikre sig man får en god oplevelse.

På samme måde fungerer social proof, når nogen andre gør noget – så vil det sikkert også fungere for mig.

Som forklaringen ovenfor er jeg sikker på, du forstår hvad jeg mener. Det er noget der fungerer i alle brancher, anbefalinger, afmålinger som folk kan måle og vurdere ud fra.

Du kender sikkert til funktioner som ”andre som køber dette produkt, har også købt det her andet produkt”. Nogen som er virkelig skarpe til netop dette er Amazon, hvor de formår at forhøje deres basketsize og basketvalue med netop denne funktion.

Så ProveSource kan bruges til at hæve din konverteringsrate, give mere salg og lade dine kunder bruge længere tid på dit website – meget enkelt.

De Gode

FORDELE

  • Kan integreres med mere end 40 tools
  • Kan bruges til mange forskellige funktioner
  • Hjælper dig med at hæve konverteringen
  • Skaber social proof og troværdighed
  • Kræver ingen kodning
  • Fair prisleje

De dårlige

Ulemper

  • Kan virke spammy, hvis man bruger det forkert
  • Ingen lifetime

Funktioner fra ProveSource

Sidevisninger / Combo – du kan lave et objekt, som viser hvor mange der har besøgt en bestemt side / produkt inden for en give tidsperiode.

Tilføj billede / Stream – man kan tilføje et billede af et produkt, som viser produktet. Man vil i større grad trykke på noget, hvis det inkluderer et billede.

Hvor mange andre / Live Visitors – igen en stærk funktion som, kan vise hvor mange der har købt dette produkt, hvor mange der har besøgt siden. Altså den fornemmelse det giver, for mange vil være at andre kan godt lide det her produkt, og derfor vil jeg sikkert også synes godt om det.

Anmeldelser / Reviews – anmeldelser og hvad andre siger sælger. Du kan vise Google, Facebook, Trustpilot samt andre review sider.

Sociale medier / Social Counter – har man mange følgere på de sociale medier, så kan man også vise dem – på den måde kan de trykke på de forskelle om det er Facebook, Twitter, Youtube eller Instagram, så kan du skaffe følgere den vej igennem.

Tidsramme – du kan ændre hvor mange notifikationer, der skal blive sendt til dem. Altså dem som er nævnt ovenfor, udover det kan du ændre tidsperioden for hvor langt den skal tracke tilbage.

Nemt at installere – det er super enkelt, du downloader deres plugin – aktivere det. Når du skal installere det skal du indsætte et stykke JavaScript i din </head>, når du har gjort det er du klar til at sætte det op. Du kan selvfølgelig også bruge Google Tag Manager.

Fungere i mere end 15 sprog – dansk er selvfølgelig inkluderet.

Optimeret til mobilenheder – i større grad er kunderne rykket over på telefonen, alt efter hvilken branche man er i. Driver man en webshop, konsulent, kursus generelt en digital forretning så vil man opleve mange kommer fra telefonen og derfor er det vigtigt at et plugin som ProveSource er optimeret till mobileenheder om det er tablet eller mobil. Mange køb bliver fortaget om aftenen, når folk sidder på sofaen eller ligger i sengen.

ProceSource Integrationer

De har samlet alle de store og mest bruge apps, buildere, CMS systemer, CDN, landing side tools samt betalingsfunktioner.

  • Google Tag Manager
  • WordPress
  • ClickFunnels¨
  • Kajabi
  • Zapier
  • Shopify
  • Trustpilot
  • WooCommerce
  • Thinkific
  • WHMCS
  • WebFlow
  • ThriveCart
  • Kartra
  • WebinarJam
  • Hotmart
  • EverWebinar
  • Pagecloud
  • Teachable
  • Podia
  • Joomla
  • Typeform
  • GoDaddy
  • Intrgromat
  • Intercom
  • io
  • LeadPages
  • Weebly
  • Instapage
  • com
  • SquareSpace
  • CloudFlare
  • UnBounce
  • Pagewiz
  • Magento
  • Stripe
  • BigCommerce
  • GetResponse
  • HubSport
  • Intercom
  • OptimizePress
  • PayPal
  • SamCart
  • SendInBlue

    Hvordan bruger man ProveSource?

    Når du har fået det integreret på dit website, så kan du ændre i design, opførsel samt tidsregler.

    Under design kan du vælge hvor notifikationen skal vises, farve på titlen og en baggrunds farve.

    Ved opførsel her kan du vælge om kunderne skal kunne lukke den ned, samt om den skal være klikbar. Vil du fx vise hvor mange der har besøgt siden, så skal du ikke lave den klikbar, men vil du i modsætning vise kunder har købt dette indenfor de sidste 24 timer, så skal du gøre det klikbart.

    Med tidsregler kan du vælge hvor langt den må gå tilbage i events, vælge hvilke notifikationer som skal vises.

    Lav din første notifikation i ProveSource

    Type – Her vælger du hvilke type notifikation det skal være, lad og sige ”sidevisninger”.

    Track – Her vælger du på hvilken side, du gerne vil have den vist på. Altså din URL.

    Display – Nu skal du vælge hvor på din side du gerne vil have den til at blive vist. Nærmest alle vælger nederst ude til venstre side.

    Message – Budskabet, her kan du ændre titlen, billede, besked som du gerne vise.

    Customize – Her ændre du så farverne, så det er tilpasset til din side og dit brand.

    Lauch – Vælg et navn til din notification, og derefter gem.

    Hvem bruger Social Proof, til at skabe mere salg?

    Vi har været inde på det tidligere i artiklen, men det er især dem der sælger digitale produkter, webshops, booking og rejsebranchen, kursusvirksomheder, konsulenter.

    Fra rejsebranchen kender du det, der er kun 3 værelser tilbage, der er 132 der har været inde og kigge på dette hotel i de sidste 24 timer. Selvom der måske er 50 værelser tilbage, så falder man i med begge ben og føler man skal tage en hurtig beslutning.

    Webshops, sidder man og kigger på produkter som man har interesse i og man ser andre har købt dette produkt, det er et godt tilbud som kun gælder i 48 timer, og man kan spare nogle penge. Ja så har man en større trang til at købe et produkt.

    Kursus og konsulentbranchen, om det er en gratis ebog, et billigt kursus, eller andet. Så er det en branche hvor man skal have kunden til at tage en beslutning hurtigt. Der er så mange andre, og man kan hurtigt blive glemt. Hvis man sælger kurser, bøger altså produkter som allerede er lavet – så taber de ikke penge på produkterne. Men sælger de ikke noget, så er det et værdiløst produkt. Derfor ser man meget det her med man kan spare store procenter på produkter i den her branche, hvor der er lagt urgency på – altså man er nød til at tage en beslutning hurtigt.

    Alt det her ovenfor, er også gældende på dage som Black Friday, Cyber Monday og alle de her rabatdage. Kunderne kan spare penge, men produkterne de bliver vist for, kunne måske for en måned siden købes til samme pris.

    Hvad siger andre om ProveSource?

    Som du kan aflæse på deres websites, så bruger mere end 40.000 virksomheder ProveSource.

    På WordPress, ligger de med 4,9 ud af 5 stjerner.

    På Shopify AppStore, ligger de med 4,9 ud af 5 stjerner.

    På Capterrea, ligger de med 4,8 ud af 5 stjerner.

    På Wix AppMarket, ligger de med 4,8 ud af 5 stjerner.

      Hvad koster ProveSource?

      De har flere forskellige prisniveauer, så man kan få det der passer til en. Det er vigtigt at sige under starter pakken, vil der være branding fra ProveSource. Ellers er forskellen på planerne kun hvor mange unikke besøgende man har hver måned.

      Du kan teste ProveSource gratis i 14 dage, med alle funktioner.

      Starter

      • $21 pr. måend (Betal månedligt)
      • $18 pr. måned (Betal årligt)
      • 10K Månedlige unikke besøgende
      • VIGTIGT – her kommer der til at stå ”ProveSource” under dine notifikationer. Alle andre planer under fjerner branding.
      • Live chat support

      Growth

      • $54 pr. måned (Betal månedligt)
      • $45 pr. måned (Betal årligt)
      • 50K Månedlige unikke besøgende
      • Live chat support

      Monster

      • $109 pr. måned (Betal månedligt)
      • $91 pr. måned (Betal årligt)
      • 200K Månedlige unikke besøgende
        • Support for monsters

      Gorilla

      • $219 pr. måned (Betal månedligt)
      • $189 pr. måned (Betal årligt)
      • 500K monthly visitors
      • Support for gorillas

      Har man brug for en Enterprise plan, så skal du kontakte dem.

        ProveSource Aarlig Betaling

        Konklusion af ProveSource som Social Proof værktøj

        Vi har testet værktøjet, og må sige det lever op til vores forventninger. Notifikationerne du kan lave er elegante og virker ikke spammy, du skal lade hver med at af bruge for mange af dem, giv kunderne et par sekunder på siderne du sætter dem på inden den skal poppe op.

        Troværdighed fra andre om det er fra mund til mund i svømmeklubben eller det er restauranten i ferien byen som har fået gode anmeldelser, eller der er mange der går rundt i de her bestemte sko. Ja så skaber det troværdighed.

        Det samme gør det når dine besøgende kan se at andre kigger på, har købt, eller i har gode anmeldelse, har downloadet en ebog eller andet.

        Test ProveSource og se om det kan være værktøjet der kan generer mere salg og hæve konverteringen i din online butik.

        ProveSource logo

        Samlet Rating

        (4.5/5)